Kvalitetssystem, -handbok och processer
Hankens kvalitetssystem bygger på planering och uppföljning som stöder kontinuerlig utveckling. Det inbegriper strategi, planer, policyn, förfaringssätt och ansvarsfördelning, samt indikatorer och respons med hjälp av vilka verksamheten analyseras. Visualiseringen av Hankens kvalitetssystem ovan är gjord i juni 2021.
Kvalitetsledningen är en del av det dagliga arbetet vid Hanken, där varje enhet är ansvarig för sin kvalitetshantering och varje medlem av samfundet för kvaliteten i sitt arbete. Hankens ledningsgrupps medlemmar fungerar som respektive enhets och institutions kvalitetsansvarspersoner.
Information om organisationsstrukturen finns publicerat i Hankens kvalitetshandbok.
Kvalitetshandbok och processbeskrivningar
Kommittén för AoL och kvalitet (Committee for AoL and Quality, AoLQ) reviderar kvalitetshandboken två gånger per år. Kvalitetshandbokens syfte är att ge en överblick av Hankens kvalitetshantering och fungera som inkörsport till närmare beskrivningar av funktioner och processer.
Hankens processbeskrivningar finns samlade i databasen IMS, Hanken Integrated Management System IMS. Handboken och processkartan utgör en helhet som finns elektroniskt i databasen IMS.
All personal och studerande rekommenderas logga in på Hankens webbplats för att kunna se och nå alla webbsidor (som du har rättigheter till). Under rubrikerna till höger hittar du mera information om hur högskolan värnar om sitt kvalitetssystem och utvecklingen av kvalitetsarbetet.
För tilläggsinformation kontakta quality@hanken.fi.
