Tjänster

Hanken Business Lab medlemmar får tillgång till en digital verktygslåda som består av en mängd olika tjänsteleverantörer. Den digitala verktygslådan ämnar stöda tillväxten av Hanken Business Lab medlemmar genom att ge dem tillgång till digitala tjänster av hög kvalité. Som en medlem av Hanken Business Lab har du tillgång till alla tjänster som anges nedan.

ENGAGE.EU Hot-Desk Initiative

ENGAGE.EU Hot-Desk Initiative syftar till att främja samarbetet mellan entreprenörskapsaktiviteterna vid ENGAGE.EU universiteten. Det kan handla om att dela med sig av bästa praxis för universitetsinkubation bland personalen och att göra det möjligt för start-ups eller tillväxtbolag från olika universitet att internationalisera sin verksamhet i Europa. Läs mer om Hot-Desk-initiativet här.


The Digital Toolbox

Amazon Web Systems

Startups kan utnyttja Amazon Web Services kostnadseffektiva och användarvänliga infrastruktur för att expandera och upplyfta sina företag, oavsett storlek. AWS Activate är ett program som erbjuder en rad resurser för att hjälpa start-ups att komma igång med AWS. Genom att använda AWS kan du ansluta dig till skaran av världens snabbast växande start-ups och utveckla ditt företag.

$10,000 AWS Promotional Credit

1 år affärsstöd ($1500)

80 gratis krediter för "self-paced labs" från Qviklabs

Pipedrive

Pipedrive är en prisbelönt CRM-programvara. Pipedrive-plattformen kan hjälpa dig att utveckla ditt företag med funktioner som en visuell försäljningspipeline, en anpassningsbar pipeline, aktivitetspåminnelser, segmenterade leads, rapportering och instrumentpaneler samt intäktsprognoser.

50 % rabatt på första 12 månaderna

Hubspot

Ansök och ange Hanken Business Lab som din partnerorganisation.

Hubspot erjbuder alla verktyg du behöver för att öka antalet leads, påskynda försäljningen och effektivisera din kundservice. En allt-i-ett CRM som skalar i takt med att din start-up växer.

90 % rabatt på första 12 månaderna

FREE.FI

FREE.FI är "Världens bästa tjänst för lätt entreprenörskap". Gör ett jobb. Skicka en faktura. Ta ut din lön.

25 % rabatt på serviceavgifter

Contractzen

Contractzen erbjuder moderna styrningsverktyg för alla företag och ideella organisationer. Contractzen erbjuder funktioner som "Contract Management", "Board Portal", "e-signatures", "Entity Management" och "Finance & Administration".

Gratis 12 månaders prenumeration

Dropbox & DocSend

Dropbox DocSend gör det möjligt för start-ups att behålla kontrollen över sina konfidentiella insamlingsdokument, effektivisera avtal med e-signaturer och se till att investerarrapporteringen är säker. Dessutom kan grundarna dra nytta av den kostnadsfria tjänsten DocSend Fundraising Network (DFN), som sammanför dem med toppinvesterare som kan utfärda "term sheets" och leda deras finansieringsrundor.

DocSend Fundraising Network

Kostnadsfri feedback på din pitch-deck samt potentiellt intresse från förstklassiga investerare via DocSends Fundraising Network.

Upp till 90 % rabatt på DocSend

Upp till 50 % rabatt på årliga Dropbox Sign Essentials- eller Standard-planer

40 % rabatt på årsabonnemang av Dropbox Business Standard och Advanced

Opusnordic

Opus är den ultimata lösningen för alla dina behov av arbetsutrymme. Med Opus kan du checka in på över 70 coworking-kontor, hotell och kaféer nära dig och slippa krånglet med dyra dagspass och förbokningar.

Gratis prenumeration i 1 månad

Miro

Accelerera din start-ups tillväxt med Miro, whiteboard-tavlan för digitalt samarbete. Miro förser start-ups med alla nödvändiga resurser för att snabbt skala upp och nå framgång. Validera och utforska dina idéer, designa produkter och tillämpa ramverk för produkter. Prova teamverktyget som är särskilt framtaget för start-ups.

$1,000 i krediter för att utveckla verksamheten

Choicely

Bygg kraftfulla mobilappar utan att koda. Skapa mobilappar för Android och iOS i realtid med Choicelys dra-och-släpp-byggare.

Kostnadsfri konsultation om mobilappar på CTO-nivå

Upp till 3000 euro rabatt på installationsavgiften + ytterligare 4500 användare på den månatliga SaaS-avgiften.

Viima

Viima är den högst rankade och mest använda programvaran för idé- och innovationshantering i världen och erbjuder den bästa lösningen för att samla in och utveckla idéer. Oavsett om det handlar om idéer från medarbetare eller kunder kan du med Viima hantera dem från början till slut, vilket leder till innovativa resultat.

50 % rabatt på "pro" och "unlimited"

Talbit

Talbit använder strategisk och flexibel utveckling, med stöd av OKR-ramverket, för att omvandla dina anställda till skickliga talanger. Med Skilbit kan du visualisera din organisations nuvarande kompetensuppsättning samt de färdigheter som dina anställda är intresserade av att lära sig.

50 % rabatt för Talbit Growth och Skilbit