| 15.05.2020

Hankenlag tävlade i den nordiska finalen i L’oréal Brandstorm tävlingen

b
Två lag från Hanken deltog i den nordiska finalen som ordnades virtuellt 11.5.2020.

Den årliga marknadsföringstävlingen för universitetsstuderande, L'Oréal Brandstorm har pågått under våren och ingår i marknadsföringskursen Branding Project, med lektor Åke Finne som examinator och coach för de tävlande lagen. Årets utmaning handlade om att skapa en innovation som minskar plastanvändningen för något av L’Oréal-koncernens varumärken.

Två lag från Hanken kvalificerade sig vidare från den första fasen av tävlingen och knep två av totalt sex platser till den nordiska finalen som gick av stapeln 11.5. I den nordiska finalen möttes de bästa lagen från de nordiska handelshögskolorna. De två Hankenlagen var ”Concrete Jungle”, med medlemmarna Andrea Segercrantz, Emma Svartsjö och Sonja Lindström, och ”ReNewMe” med Alexandra Berner, Elin Qvist och Jesper Baijars. Tyvärr slutade båda lagens resa där och det vinnande laget från BI Norwegian Business School var det som tog sig vidare till den internationella finalen.

Vanligtvis ordnas den nordiska finalen i Köpenhamn och den internationella finalen i Paris, men på grund av den rådande situationen ordnades tävlingen via Teams.

Bra jobbat av de båda Hankenlagen!