Forskning och handledning
Forskning
Hanken är en forskningsintensiv högskola, vilket betyder att forskningen utgör grunden för all vår verksamhet.
- På våra sidor om forskning kan du läsa mer om forskningen på Hanken. Där finns också en länk till vår forskningsdatabas, där du hittar information om aktuella forskningsprojekt samt länkar till publikationer.
- Hankens doktorsavhandlingar
Handledning
Bra handledning är viktigt för att komma igång med karriären efter doktorsexamen. På Hanken får du personlig, individuellt skräddarsydd handledning i bästa nordiska tradition. Alla våra handledare är erfarna, internationellt aktiva akademiker i framkanten av sina respektive forskningsområden. Du kan kontakta en examenshandledare i huvudämnet före du ansöker till forskarutbildningen för att diskutera dina planer och få information om forskningsinriktningen och forskarstudierna inom ämnet.
Vi frågade några av våra handledare om forskarstudier inom deras huvudämnen, nedan kan du läsa deras svar (på engelska):
Gyöngyi Kovacs, Erkko Professor in Humanitarian Logistics:
We have a very active research group that organises doctoral courses and frequent research seminars for doctoral students in our major (Supply Chain Management and Social Responsibility)... Read more
Denise Salin, Professor in Management and Organisation
Doctoral students are strongly encouraged to publish and to present their work at international conferences during their doctoral studies. More generally, there is a high level of international publishing in Management and Organisation with many articles, chapters and books being produced by faculty and researchers. Read more
Nari Lee, Professor in Intellectual Property Law
A master’s degree specializing in intellectual property has been popular in Europe... Read more
Joakim Wincent, Professor in Entrepreneurship and Management
The major in entrepreneurship encourages PhD candidates to develop strong skills for a fruitful career in our field... Read more
Peter Björk, Professor in Marketing
All doctoral students in Marketing complete four in-house doctoral courses: 1) 'Managing the Research Process', which introduces you to the requirements of a doctoral thesis ... Read more