Marknadsföring
Lär dig förstå marknader och kundbeteenden
Studier inom ämnet marknadsföring är forskningsbaserade och hjälper dig som student att förstå hur marknader och kunder fungerar. Genom att utveckla djupare insikter om både konsumenter och marknader får du tillgång till marknadsföringsverktyg som stödjer välgrundat beslutsfattande inom olika branscher.
Karriärvägar efter examen
Sex månader efter examen har våra alumner titlar som Associate Brand Manager, Associate Digital Specialist, Produktutvecklare, Investeringsspecialist och Growth Manager. Vill du veta mer om vilka karriärvägar dina studier kan leda till, både sex månader och fem år efter examen?
Forskningscentret CERS
CERS (Centre for Relationship Marketing and Service Management) är ett ledande center för forskning inom tjänstemarknadsföring. Forskningstraditionen och tillvägagångssättet vid CERS följer Nordic School-mantrat: Våga vara annorlunda. Målet är att publicera forskning som inte bara är ny, utan som också erbjuder alternativa perspektiv och förändrar forskarnas sätt att tänka och agera. Vår forskning fokuserar på tjänstebranschen och filosofi inom fyra fokusområden: innovation & strategisk marknadsföring, kundcentrering & marknadsinsikter, konsumenter & välmående samt B2B-marknadsföring & försäljning.