Brand New-projektets slutseminarium

Place
Helsingfors
Room
Auditorium Futurum
Inom ramen för Brand New-projektet (2015-2017) har man forskat kring hur ett företags image bildas ur personalens, ledningens och kundens perspektiv.

Företagsimagen skapas allt mer av de upplevelser kunderna delar med sig i t.ex. sociala medier och medför att företagens ledning och marknadsföring i allt mindre grad kan kontrollera imagen som sprids. Det innebär att den del av personalen som har daglig kundkontakt är i absolut nyckelposition då det gäller att forma företagsimagen.

Seminariespråket är övervägande finska.
Anmäl dig till seminariet här Opens in new window senast 12:e oktober, 2017. Välkommen!

Slutseminariets program:

13:00​ Seminariet öppnas

​13:10​ Key note: From brands with a heritage to corporate heritage brands, Nicholas Ind, Writer & Partner in Equilibrium Consulting, Norge

14:30 ​Företagspartnerna:

​​Henkilöstöjohtaja brändin johtajana - Kirsi Mettälä, henkilöstöjohtaja, Skanska 

​​Tapiolan Lämmön henki - Lars-Erik Stenbacka, talousjohtaja, Tapiolan Lämpö

​​Isännöinnin brändimurros - Pekka Harjunkoski, Asiantuntija T&K, Isännöintiliitto

​15:15​ Forskarna:
Kolme oivallusta - Anne Rindell, Hanken,  Virpi Roto, Aalto-yliopisto,  Inka Lappalainen, VTT

​15:45​ Avslutning och lansering av publikationer

Key note speaker:

Nicholas Ind is a writer and partner in Equilibrium Consulting. Nicholas has authored twelve books about corporate image and branding governance, Brand Desire (2016) as the latest one. He has worked on projects for adidas, Telia, Mexx, British Council, Foreign and Commonwealth Office, Unilever, Telenor, The Swedish National Theatre, and Unicef, among others. He is an Associate Professor at Kristiania University College and a Visiting Professor at ESADE, Barcelona and Edinburgh Napier University.