| 27.02.2019

Hankenstudenter pitchar framtidens måltider

I nyaste numret av Hankentidningen kan du läsa om hur konkreta uppdrag för företag ger studenterna en försmak av arbetslivet. Läs också en intervju med Hankens styrelseordförande Jannica Fagerholm.

I Kristina Heinonens projektkurs får Hankenstudenterna pitcha sina idéer för verkliga företag. Hösten 2018 var företaget HKScan.– Att jobba med en konkret produkt för ett riktigt företag gör undervisningen varierande, och studenterna får lära sig att tillämpa vetenskaplig kunskap i praktiken, säger Heinonen som är professor i marknadsföring.Läs också en intervju med Hankens styrelseordförande Jannica Fagerholm.

– På många sätt är Hanken Finlands fönster mot Norden, och det är viktigt att vi kan fortsätta med den uppgiften och att vi har tillräckligt med resurser för det, säger Fagerholm.Läs nyaste numret av Hankentidningen här. Tidningen är hos läsarna 1.3!

Hankentidningen 1/2019