| 20.05.2025

Årets Magasinet Hanken har publicerats!

Hanken magasin 2025
Ett nytt nummer av Magasinet Hanken är ute nu. Magasinet lyfter fram ny forskning, aktuella studiefrågor och viktiga händelser från året som gått.

I årets magasin ingår bland annat en artikel om Hankens trettonde doktorspromotion och en intervju med en av hedersdoktorerna, Sveriges FN-ambassadör Nicola Clase. Du kan läsa om det stora intresset att studera vid Hanken samt om donationer till professurer inom AI och företagsledning. Vi berättar också om den nya Navigator-kurshelheten som stöder studenternas välbefinnande, samt om vårt nya ettåriga magisterprogram i samarbete med Umeå universitet.

I magasinet lyfter vi även fram forskning om hur man kan motverka desinformationsekonomin, varför företag väljer att frivilligt lämna börsen, vilka faktorer som kan minska risken för arbetsplatsmobbning och hur beredskapsfrågor bör vara en del av vardagen.

Läs också om Hankenstudenterna Aileen Ahlskog och Anna Hägerström som fått personligt mentorskap av Hankenalumnen Stefan Larsson, vd för PVH Corp (som äger Calvin Klein och Tommy Hilfiger), samt om Hankenalumnerna Nicola Lindertz och Johanna Karanko som båda började jobba som ambassadörer. Vi har dessutom skrivit om ett unikt samarbete kring hållbarhet mellan Hanken och gymnasiestuderande från Grankulla.

Utöver detta ingår bland annat kolumner, doktorsavhandlingar och boktips.

Magasinet Hanken utkommer en gång per år och innehåller artiklar på både svenska och engelska. Om du vill prenumerera på magasinet nästa år eller uppdatera dina kontaktuppgifter hittar du mer information här:
Magasinet Hanken