Hanna pop up helpdesk i foajén 10.9 kl. 11.30-14

Hanna pop up helpdesk i foajén 10.9 kl. 11.30-14

Strul med inloggning och pinkod i Hanna? Vad kan jag hitta och hur ska jag söka i Hanna? Fråga oss i bibliotekets pop up helpdesk.

Söktjänsten Hanna har blivit av med betastämpeln och alla funktioner är fullt ut i bruk. Några barnsjukdomar har visat sig hänga kvar, främst problem med att aktivera användarkontot och byta pinkod.

Därför flyttar vi ut bibliotekets helpdesk till aulan några gånger i höst. Där får du snabbt hjälp med användarkontot och andra funktioner. Du får också en orientering till innehåll, söklogik och sökfunktioner i Hanna.

I Hanna söker du efter tryckt och elektroniskt material en och samma sökruta. Här förenas den tidigare bibliotekskatalogen och Nelliportalen i ett mera användarvänligt gränssnitt. Men hur fungerar söklogiken och i vilka källor sker sökningen?

Besök bibliotekets pop up helpdesk i foajén torsdagen den 10 september kl. 11.30-14.

Mera information:
Margareta Danielsson och Mattias Nordling, Hankens bibliotek