Hanken erbjuder intensivkurs i finsk affärskultur till asylsökande

Share page with AddThis
I april lanserar Hanken en intensiv två-dagars kurs på temat Finnish Business Culture för asylsökande och utbytesstudenter

Course syllabus

Målet med kursen är att erbjuda icke-finländare en generell översikt av faktorer som påverkar företagsverksamhet i Finland (historia, politik, juridiska och ekonomiska system, kultur). Fokus ligger på juridik, finländskt konsumentbeteende, marknadsföring, samt finländsk förhandlings- och ledarskapskultur. Dessutom får deltagarna konkreta riktlinjer för hur man etablerar ett företag i Finland.

- Målgruppen för den här kursen är asylsökande som har utbildning som motsvarar slutförda gymnasiestudier och tillräckliga kunskaper i engelska. Vi ser att både asylsökande och våra egna utbytesstuderande kan har stor nytta av kursen eftersom vi går igenom de mest centrala elementen av att göra affärer i Finland och med finländare, säger Dr Pia Polsa examinator för kursen.

Kursen omfattar flera olika arbetssätt. Kursens teman kommer att närmas genom seminarier, fallstudier, grupparbeten och diskussion i klass.

- Vi kommer att samlas på Hanken i Helsingfors för två intensiva dagar 28-29 april och efter det kommer studenterna att jobba vidare på individuella eller grupparbeten, säger Polsa.

Totalt antas 40 studenter till kursen. 20 platser är reserverade för asylsökande och 20 för utbytesstudenter vid Hanken.

Ansök till kursen genom att:

  • Skriv ett motivationsbrev på engelska som innehåller:
    • Namn, födelsedatum, nationalitet, passnummer
    • Tidigare utbildning; examen, datum för utexaminering, skola/institution
    • Motiv för att delta i kursen. Förklara i korthet a) Varför du upplever det som viktigt för dig att gå kursen? b)Vad är dina förväntningar på kursen?
  • Skicka ansökan till pia.polsa@hanken.fi

Ansökningstiden tar slut 15.4.2016

Vänliga kontakta Pia Polsa om ni har frågor gällande kursen.

FINNISH BUSINESS CULTURE 4 ETCS - 23080

Course syllabus
Instructors:

Pia Polsa, Associate Professor , Department of Marketing subject of Marketing at Hanken School of Economics, Helsinki, tel. +358-(0)40-352 1 419, e-mail: pia.polsa@hanken.fi., homepage: http://www.hanken.fi/en/person/pia-polsa

Hannele Seeck, Associate Professor, Department of Management and Organization, Helsinki, tel. +358-(0)46 851 0 784, email: hannele.seeck@hanken.fi., homepage: http://www.hanken.fi/en/person/hannele-seeck

COURSE DESCRIPTION:

The aim of the course is to provide non-Finnish citizens a general overview of factors influencing business operations in Finland (history, political, legal and economic systems, culture), in particular, the operations of companies. The focus of the course is on business legislation, Finnish consumer behavior, marketing to Finns, Finnish negotiation style and management styles, and hands-on guidelines how to establish a company in Finland.

LEARNING GOALS:

The students will have an understanding of the Finnish business culture and Finnish society including the Finnish leadership and negotiation styles.

After completing the course, you will be able to 

  • Identify cultural characteristics that are typical for marketing and management in Finland –in international comparison
  • Critically examine the Finnish business environment and the society it is embedded in
  • Apply the above theoretical knowledge and understanding to practical case/report

Target group

This course is for non-degree students, especially refugees and incoming exchange students.

Degree students at Hanken: You cannot include this course in your major or minor subject studies.

 

A maximum of 40 participants, due to that there are no prerequisites for participation and the knowledge level will vary much more than usually, in order of enrolment.

Quota for non-degree students: 20
Quota for incoming exchange students: 20

Total hours of work: 

106 hours divided into 
Scheduled hours: 16 h seminars and 10 h presentations
Non-scheduled work: 80 h 

Learning methods:

Seminars, cases, team work in form of term papers and class discussions 

Examination

Class participation 25%, Case report (jointly by two students) 15%, Business Plan Report OR Term Paper (team work) 60%

Examinator 

Pia Polsa,
Other teachers for example Greta Steenvoorden and Hannele Seeck

Period 

Period 4 14.3.2016-6.5.2016