Hanken som arbetsplats
Hanken är en rättvis, välfungerande och stimulerande arbetsmiljö som stöder personalens kompetensutveckling och erbjuder de bästa möjliga förutsättningarna för alla anställda att utföra sina uppgifter. Hanken utvecklar kontinuerligt sina rekryteringsprocesser för att kunna konkurrera på den globala arbetsmarknaden. Akademiskt ledarskap, som karakteriseras av öppen kommunikation i båda riktningar, är en nyckelfaktor när det gäller att stimulera initiativ och stöda personalens arbetsinsatser. Hanken fäster stor vikt vid den akademiska och administrativa personalens välmående.
Kontaktuppgifter
I första hand kan du rikta dina frågor till personalarenden@hanken.fi. Du kan också ta kontakt via uppgifterna nedan:
Elina Stadigh, personalchef (tel. 299)
- Arbetsgivare (tillsammans med rektor)
- Utveckling av HR-funktionen
- Arbetarskyddschef
Jenny Elander, personalplanerare (tel. 574)
- Rapportering och statistik
- Basservice till enheter (arbetsavtal, lönerelaterade ärenden, etc.)
- Kontaktperson för företagshälsovård
Heidi Sten, personalamanuens (tel. 214)
- Basservice till enheter (arbetsavtal, lönerelaterade ärenden, etc.)
- Kontaktperson vid olycksfall i arbetet och pensionsfrågor
Personalamanuensen och personalplaneraren vikarerar varandra i frågor relaterade till löner och anställningsförhållandet.
Sara Braskén, HR-assistent (tel. 393)
- Uppdatering av HR-info på hanken.fi
- Användarstöd för systemen ESS (administration av semestrar och sjukledigheter), Nepton (tidsregistrering) och Laura (rekryteringsdatabas)
- Semesterärenden
Kontaktperson för försäkringar: Kristina Wallin (Vasa) (tel. 713)